dijous, 7 d’abril del 2011

step by step... sense pressa, sense pausa...

els dies i les nits van caient... més de cent dies duc sent un virus, un parat-sit... ;-)

ha arribat la primavera i m'ha trobat així...

arribarà l'estiu, la tardor... l'hivern... i potser llavors començaré alguna cosa nova...


he tornat a ser guixaire... al curset que vaig fer, sempre hi han 7-8 persones de la promoció anterior durant unes setmanes per "acompanyar" als nous alumnes...


em van dir si volia ser-ho i m'ha fet il.lusió.


és una mena de flashback, de viatje al passat, veient les cares de la gent...


les actituts... les pors, o la manca d'elles... la confiança, lo dubte... tot això es veu en una mirada...


i fa un any jo era allí, com alumne... m'havia emprenyat amb el meu cap, el del sou de 300.000 euros any, per què em deia que anavem malament (m'ho va intentar explicar amb els números que jo feia, retocats amb les trampetes que ell m'anava donant) i que com a solució havia decidit eliminar els bonus pactat dels directius i que els resultats permetien donar.


tots... bé, tots, menys el seu, clar... i bé, amb la meua mà esquerra (inexistent) al final vam tornar a acabar a crits, sembla extrany lo que els sorpèn veure que no acotxes el cap davant l'impunitat


bé, a crits, però amb lo "permís" per fer el curs i el reconeixement del bonus....


no hi han valors....la gent no compleix la seua paraula, i roben. ens roben a la cara, amb total impunitat...és una vergonya, però és així...


i no sé ben bé per què avui m'he decidit a escriure...feia dies que no i ho enyorava... estic bé...


mirant com lo temps passas des del meu penyassegat particular...esperant que el clima em permeti tornar-hi a sopar tot veient el tibidabo i collserola


estic movent-me, parlant amb uns i amb uns altres... amb gent a l'atur, amb directius d'empreses monstres.... molts cops sembla que quedem per mi, per a que m'animin, per a que m'expliquin còm anirà tot.... lo fort és que sóc jo el que els acabo animant, tot parlant d'un futur que serà millor, no per què jo sigui molt optimista, sino per què despres de quasi 3 anys de crisi la tendència està canviant...


i seguixo anant al gimnàs, i seguixo mirant i invertint en borsa, cada dia, cada setmana, cada mes.... i ja no explico massa lo bé que va, m'incomoda, per què tothom et dedica uns minuts tot pensant que tens la recepta màgica.. .i no...només constància i no voler fer-se ric... això costa molt d'entendre, quan els dic, " jugo però que els paràmetres són que no vull perdre diners, ni vull fer-me ric".... no ho entenen....


el 31 d'agost us vaig dir http://es1blog.blogspot.com/2010/08/invertir-en-borsa.html


telefònica cotitza a 17,5 i dóna un dividend de 1,30, és interessant.......


fins avui ha tingut dies de 18,20 si haguesssiu comprat llavors, haurieu cobrat un dividend al novembre de 0,65 euros per acció i a principis de maig cobrarieu un altre de 0,75....1,40 euros en 9 mesos.... no és molt... només és un 12% (anualitzat) no està mal oi?... a més, els primers 1.500 euros en dividends estàn exempts de tributar, et retenen el 19% però t'ho "tornen" amb la declaració...


si venguessiu també tindrieu aquest 12%.... no és gaire, però és el triple del que donen els bons de la Generalitat...


també us parlava de BME bolsas y mercados, cotitzava a 20,52..... fins avui ha tingut dies de 23,00 si haguessiu comprat llavors, haurieu cobrat en dividends 1,00 euro (0,60 al setembre + 0,40 al desembre), i ara al maig paguen 0,972 euros més... en total 1,972, en 10 meso tampoc és molt alt.... només un 14% (anualitzat) ... i si no esperessiu a cobrar el dividend de maig, i pensem que venguessiu a uns 22,50 (no cal forçar pensant què passaria si venguessiu al moment més alt), llavors haurieu tret 3 euros en total, un per dividends i dos per compravenda d'accions...


això dóna només un 21% (anualitzat)....


doncs res... lo dit, caminante no hay camino se hace camino al andar...